اضطراب شدید درمان اضطراب شدید هیجانهای دردناک معرفی مرکز مشاوره ازدواج خوب در شمال تهران مشاوره تلفنی با یاسمن رحیمی بهترین متخصص درمان هراس بهترین متخصص درمان پنیک اختلال وحشت زدگی اختلال هراس اختلال پنیک حمله هراس درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی حمله پنیک مشاور خانواده مشاور خانواده خوب در شمال تهران مشاور خانواده شمال تهران مشاوره ازدواج دیباجی دیباجی منظریه مرکز مشاوره در شمال تهران افکار نگران کننده و ترس آور ترسناک افکار نگران کننده چگونه روانشناسی خوب پیدا کنم مرکز مشاوره در دیباجی روانشناس در دیباجی احساسات تکنیک ها و مهارتهای کنترل خشم درمان فوبیا CBT مهارت های زندگی MBCT فنون و تکنیک های شناختی و رفتاری بر مبنای ذهن آگاهی ویژگیهای یک روانشناس خوب کنترل خشم اختلالات در فکر اختلالات هیجانی میزان اضطراب جلسات مشاوره یاسمن رحیمی روانشناس بالینی کنترل تکانه اطلاعات تماس تماس با روانشناس معرفی مرکز مشاوره در دولت معرفی مرکز مشاوره در قیطریه بهترین مرکز مشاوره قیطریه مرکز مشاوره خوب در قیطریه مرکز مشاوره خوب در شمال تهران بهترین مرکز مشاوره شمال تهران مرکز مشاوره ازدواج قیطریه بلوار کاوه مرکز مشاوره کاوه مرکز مشاوره در قیطریه روانشناس و مشاور شمال تهران روانشناس خوب در تهران روانشناس خوب دولت قیطریه بهترین مرکز مشاوره شمال شهر مرکز مشاوره در خیابان دولت relaxation رهایی از نگرانی فکر فکر نگران نگرانی آکادمی روانشناسی ایران ارتباط مستقیم با روانشناس حادثه ناگوار حادثه افسردگی،اضطراب،حادثه ناگوار،سوگ متوقف کردن فکر خجالت آرامش تفکر سالم خشم وعصبانیت یاسمن رحیمی روانشناس ارتباط با روانشناس چگونه با اضطراب مقابله کنم درمان اضطراب چیست؟ panic attack panic فوبیا هراس حملات وحشت زدگی و هراس حملات پانیک بهترین متخصص درمان وسواس بهترین متخصص درمان اضطراب رضایت رضایتمندی عشق رابطه برترین مشاور تهران مخالفت خانواده مخالفت خانواده پسر با ازدواج مخالفت خانواده در ازدواج مخالفت خانواده با ازدواج مرکز مشاوره خانواده غرب تهران مرکز مشاوره طلاق در شمال تهران مشاوره تلفنی ازدواج مشاوره با متخصص ازدواج پایان زندگی زناشویی مشاور خانواده خوب و با تجربه در تهران معرفی بهترین مشاور خانواده در تهران آدرس و تلفن بهترین مشاور خانواده در تهران دکتر مشاور خانواده شکست عاطفی روانشناس خوب در غرب تهران مشاور خوب در غرب تهران ذهن خوانی چرا منفی فکر میکنم؟ چگونه افکار منفی را از خود دور کنم؟ چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟ روشهای آرام کردن فکر زمان حال آرامیدگی آموزش ریلکسیشین ریلکسیشن افکار مشاور بهترین دکتر روانشناس آنلاین مشاور روانشناس خوب تهران مشاوره تلفنی مشاوره روانشناسی آنلاین متخصص روانشناس باتجربه در تهران آدرس متخصص رواشناسی دکتر رواشناس خوب درمان اضطراب تکنیک تنفس آرام حضور ذهن استرس تنظیم هیجان هیجان مراقبه minfulness ذهن آگاهی مشاوره طلاق مرکز مشاوره خوب در غرب تهران پرخاشگری راههای کنترل عصبانیت عصبانیت راه های کنترل خشم خشم غرب تهران و شمال تهران بهترین مشاور ازدواج تهران بهترین مشاور خانواده بهترین مرکز مشاوره تهران مرکز مشاوره روانشناسی یاسمن رحیمی متخصص روانشناس یاسمن رحیمی خیانت زن و مرد متاهل به یکدیگر متخصص زوج درمانی متخصص مشاوره طلاق مشاور روانشناس خوب اضطراب مرکز مشاوره تخصصی عدم تمرکز مشاوره تلفنی با متخصص مراکز مشاوره ازدواج در تهران بهترین مرکز مشاوره تخصصی مردان مجرد وسواس چیست و چگونه آن را درمان كنیم؟ وسواس نشانه های عاشق شدن تستهای روانشناسی چطور فکرم را آرام کنم اضطراب حسادت مدیتیشن مرکز مشاوره در سعادت آباد معرفی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران مرکز مشاوره شمال تهران بهترین روانشناس در تهران بهترین مشاور

درمان اضطراب شدید چیست ؟

یک واقعیت این است که نحوه نفس کشیدن روی نحوه احساسات ما تاثیر می گذارد.

نحوه ی نفس کشیدنمان خیلی زیاد با آنچه که احساس می کنیم ، مرتبط است. وقتی آرام هستیم، به آهستگی نفس می کشیم و در مواقع نگرانی واسترس و اضطراب به تندی تنفس می کنیم .

نفس کشیدن طبیعی

وقتی به طور طبیعی نفس می کشیم، مقداری اکسیژن می گیریم که توسط بدنمان مصرف می شود. در این فرایند ، دی اکسیدکربن تولید می شود که در بازدم ، خارج می شود. وقتی در حالت آرامی هستیم و نفس کشیدنمان به آرامی است، مقدار اکسیژن و دی اکسید کربن در تعادل قرار دارد. این فرایند به بدنمان اجازه می دهد تا عملکرد موثر داشته باشد.

نفس کشیدن هنگام ورزش

وقتی ورزشهای هوازی (تند و پر تحرک) انجام می دهیم ،بدنمان اکسیژن بیشتری مصرف می کند و آن را به ماهیچه ها می رساند ، و در عوض دی اکسید کربن بیشتری تولید می کند. در طول ورزش کردن ، تا زمانی که  سرعت نفس کشیدنمان رو به افزایش است ، اکسیژن بیشتری وارد و دی اکسید کربن بیشتری هم خارج می کنیم . در واقع بین میزان اکسیژن مصرفی و دی اکسید کربن تولید شده تعادل برقرار است.

در موقعیت اضطراب شدید و فشار عصبی و خشم

هنگام عصبانیت و اضطراب ، تنفس مان سریع تر می شود. اکسیژن بیشتر از موقع معمول می گیریم و دی اکسید کربن بیشتری هم به بیرون می دهیم. اما چون در حالت ورزش نیستیم، پس بدنمان و ماهیچه ها این مقادیر اضافه اکسیژن را استفاده نمی کنند و در نتیجه دی اکسید کربن اضافه ایی تولید نمی شود. چون میزان دی اکسید کربنی که خارج می شود سریعتر از مقدار دی اکسید کربنی است که تولید می شود، پس سطح دی اکسید کربن در خون پایین می آید. اینها همه باعث می شود، تا احساس نا خوشایندی را تجربه کنیم؛ مثلا احساس ناخوشایند در سر و انگشتان دست و پا  و نیز عرق کردن ، همچنین تغییراتی در دمای بدن مان ایجاد شود.

تکنیک تنفس آرام :

1-    در حالت راحت بنشینید و یا دراز بکشید. چشمانتان می تواند بسته و یا باز باشد . (هر کدام که راحت هستید).

2-    به آرامی  و به صورت پیوسته نفس بکشید(هر دم 4 شماره) و روی نفس تان آگاهی داشته باشید.

3-    نفستان را نگه دارید با 2 شماره.

4-    به نرمی و آرامی با 4 شماره نفستان را بیرون بدهید.

5-    برای چند دقیقه این دستور العمل را تکرار کنید. اگر به حملات پنیک و وحشتزدگی گرفتار شده اید ، روی لینک زیر کلیک کنید.

اختلال هراس و وحشت زدگی

 

خوب باشید

یاسمن رحیمی

تلفن کلینیک (سعادت آباد و دولت): 22683924
پیج در اینستاگرام : academy_of_psychology_ir

ارتباط مستقیم با روانشناس