تکنیکهای شناختی رفتاری بهترین متخصص درمان هراس بهترین متخصص درمان پنیک اختلال وحشت زدگی اختلال هراس اختلال پنیک حمله هراس وحشت زدگی درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی حمله پنیک مشاور خانواده خوب در شمال تهران مشاور خانواده شمال تهران مرکز مشاوره در شمال تهران فنون و تکنیک های شناختی و رفتاری بر مبنای ذهن آگاهی ویژگیهای یک روانشناس خوب اختلالات هیجانی یاسمن رحیمی روانشناس بالینی تماس با روانشناس مرکز مشاوره خوب در شمال تهران بهترین مرکز مشاوره شمال تهران روانشناس و مشاور شمال تهران روانشناس خوب در تهران روانشناس خوب دولت بهترین مرکز مشاوره شمال شهر آکادمی روانشناسی ایران ارتباط مستقیم با روانشناس یاسمن رحیمی روانشناس ارتباط با روانشناس چگونه با اضطراب مقابله کنم درمان اضطراب چیست؟ panic attack panic فوبیا هراس حملات وحشت زدگی و هراس حملات پانیک روانشناس خوب در غرب تهران مشاور خوب در غرب تهران چرا منفی فکر میکنم؟ چگونه افکار منفی را از خود دور کنم؟ چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟ روشهای آرام کردن فکر زمان حال افکار مشاور بهترین دکتر روانشناس آنلاین مشاور روانشناس خوب تهران مشاوره تلفنی مشاوره روانشناسی آنلاین متخصص روانشناس باتجربه در تهران آدرس متخصص رواشناسی دکتر رواشناس خوب درمان اضطراب تکنیک تنفس آرام حضور ذهن استرس تنظیم هیجان هیجان مراقبه minfulness ذهن آگاهی مشاوره طلاق مرکز مشاوره خوب در غرب تهران پرخاشگری راههای کنترل عصبانیت عصبانیت راه های کنترل خشم خشم غرب تهران و شمال تهران بهترین مشاور ازدواج تهران بهترین مشاور خانواده بهترین مرکز مشاوره تهران مرکز مشاوره جنسی در غرب تهران مرکز مشاوره روانشناسی یاسمن رحیمی متخصص روانشناس یاسمن رحیمی خیانت زن و مرد متاهل به یکدیگر متخصص زوج درمانی متخصص مشاوره طلاق مشاور روانشناس خوب اضطراب مرکز مشاوره تخصصی عدم تمرکز مرکز مشاوره جنسی در سعادت آباد مشاوره تلفنی با متخصص روابط جنسی قبل از ازدواج مراکز مشاوره ازدواج در تهران خیانت زنان تست های تخصصی روانشناسی و مشاوره قبل از ازدواج تست روانشناسی قبل ازدواج بهترین مرکز مشاوره تخصصی طلاق عاطفی طلاق مردان مجرد وسواس نشانه های عاشق شدن تستهای روانشناسی چطور فکرم را آرام کنم اضطراب حسادت مدیتیشن مرکز مشاوره در سعادت آباد معرفی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران خودشیفتگی مرکز مشاوره شمال تهران الگوهای عادتی بهترین روانشناس در تهران بهترین مشاور

مراقبه یا ( مدیتیشن ) چیست؟

مدیتیشن ( مراقبه ) ، که از تکنیکهای توجه آگاهی (Mindfulness) به حساب می آید ، راهکاری است برای اینکه تجربه های درونی تان را بدون قضاوت ، دلسوزانه و مبتنی بر پذیرش ، مشاهده کنید .

وقتی مدیتیشن را تمرین می کنید، متوجه می شوید که تمام افکار و هیجان ها و احساسهای درونی شما، چه دردناک و چه خوش آیند موقت و گذرا است . آنها می آیند و می روند و شما یاد می گیرید که صرفا مشاهده گر باشید.

(Mindfulness) ، را توجه آگاهی و حضور ذهن ترجمه کرده اند که اصل آن از تعالیم و آموزشهای بودا می آید.

توجه آگاهی تکنیک اصلی شیوه های مختلف مراقبه است .

در غرب کبات-زین، نویسنده ، پژوهشگر حوزه پزشکی به مطالعه این تکنیک پرداخت. او مبدع برنامه های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی است .

پژوهشها نشان می دهند که توجه آگاهی( مراقبه- مدیتشین و کلا تکنیکهای مایندفول نس) منجر به کاهش معنادار اضطراب، حملات پنیک و وحشت زدگی، فوبیا و ترسهای مرضی، افسردگی، خشم، دردهای مزمن می شود. (کبات وهمکاران، 1992).

رهایی از مشکلات هیجانی/متیومک کی/ ترجمه دکتر حمید پور

دستورالعمل های بیشماری برای مراقبه (Meditation)، وجود دارد ، مثلا مشاهده بدن، اسکن بدن، تنفس آگاهانه، شمارش و ثبت تنفس ، مراقبه مکان امن و غیره که بنا به نیاز مراجع ، درمانگر برای وی تشخیص میدهد و با او کار می کند .

 

 یاسمن _رحیمی . روانشناس

تلفن کلینیک (سعادت آباد و دولت): 22683924
پیج در اینستاگرام : academy_of_psychology_ir

ارتباط مستقیم با روانشناس

 

 

مراقبه

 

مهارت

 

تمرکز

 

آموزش