غم خشم و عصبانیت الگوهای عادتی مخرب چگونه عادت می کنیم؟ عادت های مخرب عادت های ناسازگار خرید افراطی ترس عادت معرفی مرکز مشاوره ازدواج خوب در شمال تهران ذهنیت مرکز مشاوره در شمال تهران افکار نگران کننده و ترس آور ترسناک افکار نگران کننده تکنیک ها و مهارتهای کنترل خشم کنترل خشم اختلالات در فکر اختلالات هیجانی معرفی مرکز مشاوره در دولت معرفی مرکز مشاوره در قیطریه بهترین مرکز مشاوره قیطریه مرکز مشاوره خوب در قیطریه مرکز مشاوره خوب در شمال تهران بهترین مرکز مشاوره شمال تهران بلوار کاوه مرکز مشاوره کاوه مرکز مشاوره در قیطریه روانشناس و مشاور شمال تهران روانشناس خوب در تهران روانشناس خوب دولت قیطریه مرکز مشاوره در خیابان دولت لذت رهایی از نگرانی فکر فکر نگران نگرانی آکادمی روانشناسی ایران ارتباط مستقیم با روانشناس حادثه افسردگی،اضطراب،حادثه ناگوار،سوگ متوقف کردن فکر شرایط زندگی آلودگی هوا دروغ emotion جملات حکیمانه صداقت میراث یک ملت پشیمانی خجالت گناهان دوستت دارم آرامش عشق و پذیرش تفکر سالم خشم وعصبانیت یاسمن رحیمی روانشناس ارتباط با روانشناس چگونه با اضطراب مقابله کنم درمان اضطراب چیست؟ panic attack panic فوبیا هراس حملات وحشت زدگی و هراس بهترین متخصص درمان اضطراب رضایت رضایتمندی عشق برترین مشاور تهران Marriage مرکز مشاوره خانواده غرب تهران مشاوره تلفنی ازدواج مشاور خانواده خوب و با تجربه در تهران معرفی بهترین مشاور خانواده در تهران آدرس و تلفن بهترین مشاور خانواده در تهران دکتر مشاور خانواده شکست عاطفی سبک زندگی پرخوری روانشناس خوب در غرب تهران مشاور خوب در غرب تهران ذهن خوانی چرا منفی فکر میکنم؟ چگونه افکار منفی را از خود دور کنم؟ چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟ روشهای آرام کردن فکر زمان حال آرامیدگی آموزش ریلکسیشین ریلکسیشن افکار مشاور بهترین دکتر روانشناس آنلاین مشاور روانشناس خوب تهران مشاوره تلفنی مشاوره روانشناسی آنلاین متخصص روانشناس باتجربه در تهران آدرس متخصص رواشناسی دکتر رواشناس خوب درمان اضطراب تکنیک تنفس آرام حضور ذهن تنظیم هیجان هیجان مراقبه minfulness ذهن آگاهی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران پرخاشگری راههای کنترل عصبانیت عصبانیت راه های کنترل خشم خشم غرب تهران و شمال تهران بهترین مشاور خانواده بهترین مرکز مشاوره تهران مرکز مشاوره روانشناسی یاسمن رحیمی متخصص روانشناس یاسمن رحیمی مرکز مشاوره تخصصی مشاوره تلفنی با متخصص نشانه های عاشق شدن تستهای روانشناسی چطور فکرم را آرام کنم اضطراب حسادت مدیتیشن مرکز مشاوره در سعادت آباد معرفی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران مرکز مشاوره شمال تهران الگوهای عادتی بهترین روانشناس در تهران بهترین مشاور

 

چگونه عادت می کنیم؟

الگوهای عادتی چیست؟

 

 

الگوهای عادتی مخرب ناسازگار یکی از مهم ترین آبشخورهای هیجانهای دردناک(  هیجانهای دردناک مثل ؛ خشم و عصبانیت ، ترس، غم ، اضطراب، حسادت، نگرانی و ....) هستند. این عادت ها نقطه ضعف های شما به حساب می آیند.

این عادت ها موقتا برای شما احساس خوبی به دنبال دارند ، ولی شما در قبال این عادت ها بهای سنگینی پرداخت می کنید. شما عاشق خرید هستید و لحظه ی خرید حسابی حالتان خوب است ، ولی اگر افراطی خرید کنید با دردسر تامین هزینه و مخارج زندگی رو به رو خواهید شد. شما در لحظه پرخوری همان لحظه خیلی خوشحالید ولی بالافاصله پای هیجانهای دردناک پیدا می شود .

 

عادت های ناسازگار و مخرب باید درمان شوند. به علت اینکه این عادت ها ی مخرب در ذهن تان منجر به لذت شده اند پس درمان آن را سخت می کند و شاید شما به تنها یی از پس آن بر نیایید به خصوص اگر چندین بار تلاش کرده باشید ولی بعد از چند وقت دوباره با شکست رو به رو شده باشید .

در اینجا متنی فوق العاده در مورد ترس و عادتهایمان،  از پما چودرون استاد بزرگ مراقبه، که به نهایت زیبایی نوشته اند ، را با شما به اشتراک می گذارم .

ما عموما به تاریکی دنیای خورشید غروب بیشتر از نور خورشید بزرگ عادت داریم. منظور ما از تاریکی، محبوس کردن خودمان در دنیایی آشنا است که میتوانیم در آن پنهان شویم یا به خواب برویم. به نظر میآید که میخواهیم دوباره به رحم مادرمان برگردیم،شاید بتوانیم از تولدمان اجتناب کنیم. وقتی از بیدار شدن میترسیم و وقتی از تجربه کردن ترس خودمان هراس داریم، پیله ای می تنیم تا خودمان را از نگاه خورشید بزرگ محافظت کنیم  .ترجیح می دهیم که در جنگلها و غارهای شخصی مان پنهان شویم.وقتی به این شکل خود را از دنیا پنهان میکنیم، احساس امنیت میکنیم  . ممکن است فکر کنیم ترسمان را ساکت کرده ایم، اما در واقع داریم خودمان را نسبت به ترس بی حس میکنیم.

خودمان را در بین افکار آشنایمان محصور میکنیم، تا هیچ چیز تند و تیز و درد ناکی نتواند به ما برسد. چنان از ترس خودمان هراس داریم که جان قلبمان را میگیریم.

شیوه ی بزدلی این است که خودمان را در این پیله فرو ببریم،که در نتیجه ی آن، الگوهای عادتی ما تداوم می یابد . وقتی مدام الگوهای رفتاری و فکری اولیه مان را تکرار میکنیم، هیچوقت مجبور نیستیم که در هوای تازه بدویم یا بر روی زمین تازه بپریم  ،درعوض،خودمان را در تاریکی محیطمان میپیچیم، جایی که تنها همدم مان بوی عرق مان است! ما این پیله ی نمور را میراث خانوادگی خود میدانیم و نمیخواهیم از این خاطره ی بد-خوب، خوب-بد دل بکنیم. درون پیله، هیچ حرکتی نیست: هیچ قدم زدنی، یا نفس کشیدنی، و نه حتی پلک زدنی. راحت و خواب آور است :یک خانه ی سنگی نو بسیار آشنا .  در دنیای درون پیله، چیزی مثل خانه تکانی بهاری هرگز جایی نداشته است   .احساس میکنیم کار خیلی زیادی است، تمیز کردن اش زیادی دردسر دارد و  ترجیح میدهیم دوباره به رختخواب برگردیم.این واقعیت و جریان الگوهای عادتی است که برای همه ما آشنا است و حاضر نیستیم روند الگوهای عادتی مان را بشکنیم. 

 

هرچه سریعتر از پیله بیرون بیایید .

خوب باشید

یاسمن _رحیمی#روانشناس

 

تلفن کلینیک (سعادت آباد و دولت): 22683924


پیج در اینستاگرام : academy_of_psychology_ir

صفحه در فیس بوک : آکادمی روانشناسی ایران

ارتباط مستقیم با روانشناس

 

مراقبه

 

مهارت

 

تمرکز

 

آموزش