مشاوره تلفنی با یاسمن رحیمی بهترین متخصص درمان هراس بهترین متخصص درمان پنیک اختلال وحشت زدگی اختلال هراس اختلال پنیک حمله هراس وحشت زدگی درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی حمله پنیک مشاور خانواده خوب در شمال تهران مشاور خانواده شمال تهران مشاوره ازدواج دیباجی دیباجی منظریه مرکز مشاوره در شمال تهران افکار نگران کننده و ترس آور ترسناک افکار نگران کننده چگونه روانشناسی خوب پیدا کنم مرکز مشاوره در دیباجی روانشناس در دیباجی دیباجی احساسات درمان فوبیا CBT MBCT درمان شناختی-رفتاری فنون و تکنیک های شناختی و رفتاری بر مبنای ذهن آگاهی ویژگیهای یک روانشناس خوب روانشناسان موفق اختلالات در فکر اختلالات هیجانی میزان اضطراب یاسمن رحیمی روانشناس بالینی اطلاعات تماس تماس با روانشناس معرفی مرکز مشاوره در دولت معرفی مرکز مشاوره در قیطریه بهترین مرکز مشاوره قیطریه مرکز مشاوره خوب در قیطریه مرکز مشاوره خوب در شمال تهران بهترین مرکز مشاوره شمال تهران مرکز مشاوره ازدواج قیطریه بلوار کاوه مرکز مشاوره کاوه مرکز مشاوره در قیطریه روانشناس و مشاور شمال تهران روانشناس خوب در تهران روانشناس خوب دولت قیطریه بهترین مرکز مشاوره شمال شهر مرکز مشاوره در خیابان دولت رهایی از نگرانی فکر فکر نگران نگرانی آکادمی روانشناسی ایران ارتباط مستقیم با روانشناس یاسمن رحیمی روانشناس ارتباط با روانشناس چگونه با اضطراب مقابله کنم درمان اضطراب چیست؟ panic attack panic فوبیا هراس حملات وحشت زدگی و هراس حملات پانیک بهترین متخصص درمان اضطراب برترین مشاور تهران مشاور خوب در غرب تهران آرامیدگی آموزش ریلکسیشین افکار مشاور بهترین دکتر روانشناس آنلاین مشاور روانشناس خوب تهران مشاوره تلفنی مشاوره روانشناسی آنلاین متخصص روانشناس باتجربه در تهران آدرس متخصص رواشناسی دکتر رواشناس خوب درمان اضطراب تکنیک تنفس آرام حضور ذهن استرس تنظیم هیجان هیجان مراقبه minfulness ذهن آگاهی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران عصبانیت غرب تهران و شمال تهران بهترین مرکز مشاوره تهران مرکز مشاوره روانشناسی یاسمن رحیمی متخصص روانشناس یاسمن رحیمی مشاور روانشناس خوب اضطراب مرکز مشاوره تخصصی مشاوره تلفنی با متخصص بهترین مرکز مشاوره تخصصی اضطراب مدیتیشن مرکز مشاوره در سعادت آباد معرفی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران مرکز مشاوره شمال تهران بهترین روانشناس در تهران بهترین مشاور

 

حملات پانیک یا حملات وحشتزدگی چیست؟

اختلال پانیک شبیه ایستادن روی دریچه ای است که شما نمی دانید این دریچه کی باز خواهد شد. هنگامی که پانیک حمله می کند، احساس وحشت و آشفتگی چنان بر شما مستولی می کند که فکر می کنید هر لحظه ممکن است بمیرید یا کنترل تان را از دست بدهید. در این حالت ، بالا رفتن ضربان قلب، نفس تنگی، برافروختگی، عرق سرد، یخ کردن ، ضعف، لرزش، سرگیجه به شما دست می دهد.

حملات پنیک اغلب پیش بینی ناپذیر هستند و افراد مبتلا سعی می کنند از هر موقعیتی که منجر به اضطراب و هراس و پنیک شود دوری کنند .

رفتاردرمانی شناختی ، مبتنی بر ذهن آگاهی ، به بهبودی قابل ملاحظه ایی در درمان پنیک و حملات وحشت زدگی دست یافته است.

برنامه ی درمانی شامل چهار دستور العمل است :

1-    درک حملات پنیک ( وحشتزدگی)

2-    آموزش کنترل تنفس

3-    بازسازی تعبیرها از علایم جسمی ترس برانگیز و کنترل فکر

4-  تکنیک هایی که مراجع را در معرض احساسات ترس برانگیز قرار می دهد، طوری که بتواند این علایم را کنترل کند تا به حمله پنیک منجر نشود.

درک حملات پانیک :

حملات پانیک می تواند با یک واقعه درونی یا بیرونی شروع شود. اصل و ماهیت ترس و نگرانی است .

بدن شما احساس خطر کرده و خود را آماده مقابله با ترس و نگرانی می کند. ضربان قلب شما بالا می رود تا خون بیشتری به ماهیچه های بزرگتر برساند به عبارتی بدن در حال آماده شدن برای سیستم جنگ یا گریز است . با هجوم خون به پاها، اغلب حس لرزش و ضعف احساس می شود، این ضعف و لرزش باعث ترس شما می شود اما سیستم آماده سازی بدن است که خون بیشتری به پاها برسد تا آماده باشد برای فرار احتمالی .نفس تند می شود برای اینکه اکسیژن بیشتری هنگام حرکت ناگهانی در اختیار داشته باشید، که عوارض آن که خطری هم ندارد، احساس خفگی است. میزان جریان خون به مغز کاهش می یابد همین باعث سرگیجه و منگی می شود. جریان خون به سمت پوست و انگشتان کم می شود تا در صورت جراحت خون کمتری از بدن خارج شود که این امر باعث سردی بدن شما می شود .

اگرچه علایم واکنش جنگ یا گریز بی خطر هستند، اما اغلب شدید جلوه می کند و این باعث می شود شما افکار فاجعه آمیز درباره احساس های ناشی از این واکنش بدن داشته باشید. افکاری چون :

-        الان سکته می کنم.

-        وای دوباره پنیک.

-        نکنه الان غش کنم آبرویم برود.

-        وای قلبم داره تند می زنه نکنه توی این ترافیک حالم بد بشه .

-        و .......

اگر دچار حملات پانیک هستید، نگران نباشید. این احساساتی که شرح داده شد همگی آزارنده است و حق دارید که درمانده شده باشید اما به کمک تکنیکهایی که هم اکنون برای غلبه بر این حملات ارایه داده شده است می توانید حملات پنیک تان را کنترل کنید و از وقوع حملات جلوگیری کنید.

تلفن کلینیک (سعادت آباد و دولت) : 22683924
پیج در اینستاگرام : academy_of_psychology_ir

ارتباط مستقیم با روانشناس

مراقبه

 

مهارت

 

تمرکز

 

آموزش