تکنیکهای رواندرمانی تکنیکهای شناختی رفتاری راهکارهای عملی روانشناسی تکنیک های رفتار درمانی معرفی مرکز مشاوره ازدواج خوب در شمال تهران اشتغال ذهنی مشاوره تلفنی با یاسمن رحیمی اختلال وحشت زدگی اختلال پنیک حمله هراس حمله پنیک مشاور خانواده خوب در شمال تهران مرکز مشاوره در شمال تهران افکار نگران کننده و ترس آور افکار نگران کننده ویژگیهای یک روانشناس خوب اختلالات هیجانی میزان اضطراب یاسمن رحیمی روانشناس بالینی بهترین مشاور افسردگی علایم افسردگی ویژگی های افسردگی آیا افسرده هستم؟ درمان افسردگی افسردگی معرفی مرکز مشاوره در دولت معرفی مرکز مشاوره در قیطریه مرکز مشاوره خوب در شمال تهران بهترین مرکز مشاوره شمال تهران بلوار کاوه مرکز مشاوره کاوه روانشناس و مشاور شمال تهران روانشناس خوب در تهران روانشناس خوب دولت بهترین مرکز مشاوره شمال شهر مرکز مشاوره در خیابان دولت یاسمن رحیمی روانشناس چگونه با اضطراب مقابله کنم درمان اضطراب چیست؟ هراس حملات وحشت زدگی و هراس حملات پانیک برترین مشاور تهران معرفی بهترین مشاور خانواده در تهران آدرس و تلفن بهترین مشاور خانواده در تهران روانشناس خوب در غرب تهران مشاور خوب در غرب تهران روشهای آرام کردن فکر افکار مشاور مشاور روانشناس خوب تهران متخصص روانشناس باتجربه در تهران آدرس متخصص رواشناسی دکتر رواشناس خوب درمان اضطراب تکنیک تنفس آرام تنظیم هیجان هیجان minfulness مرکز مشاوره خوب در غرب تهران عصبانیت راه های کنترل خشم خشم غرب تهران و شمال تهران بهترین مشاور خانواده بهترین مرکز مشاوره تهران مرکز مشاوره روانشناسی یاسمن رحیمی متخصص روانشناس یاسمن رحیمی مشاور روانشناس خوب اضطراب مرکز مشاوره تخصصی بهترین مرکز مشاوره تخصصی اضطراب مرکز مشاوره در سعادت آباد معرفی مرکز مشاوره خوب در غرب تهران مرکز مشاوره شمال تهران بهترین روانشناس در تهران بهترین مشاور

تکنیک : به دوست خود چه توصیه ای می کردی؟

 

گاهی ما در مقایسه با خودمان ، با دیگران آرام تر برخورد کرده و حالت حمایت گری بیشتری داریم.

افراد مضطرب (با حملات پنیک و هراس) ، افسرده ، افرادی که اختلالات هیجانی دارند، مهربانی و قابلیت تحمل بیشتری نسبت به دیگران دارند تا نسبت به خودشان. اگر از شما پرسیده شود : «چه توصیه ای به دوست خود می کردید؟» ، به شما اجازه داده می شود تا از تفکر منفی خود گامی به عقب گذاره و مسائل را با عنیت بیشتری ببینید.

شما نسبت به یک دوست و یا حتی غریبه، حالت انتقاد کنندگی کمتر و حالت حمایت کنندگی بیشتری دارید.

اجرا:

بیا تصور کن من دوست صمیمی تو هستم و دقیقا همین مشکلات تو را دارم. همین مشکلات با همین افکار و احساساتی که تو الان به این قضایای پیش آمده داری. می خواهم ببینم تو چگونه از من حمایت می کنی ؟ چه پیشنهادی برای من داری؟

اصولا بعد از یک همچنین ایفای نقشی، توسط روانشناس و مراجع، هر دو با هم به این نتیجه می رسند که :

چقدر حالت حمایت کنندگی نسبت به دیگران بیشتر است و چقدر حالت انتقادگری نسبت به دیگران کمتر است.

سئوال این است که : « اگر همان قدر که برای دیگران مهربان هستیم برای خودمان هم مهربان باشیم، چه خواهد شد؟

اکثر توصیه های شما بسیار دلسوزانه است ولی اصلا شبیه رفتاری نیست که با خودتان دارید و شما قطعا این تفاوت رفتاری را درک خواهید کرد.

کاربرگ با عنوان : چرا پذیرفتن توصیه های خوب برای من دشوار است، را برایتان در کانال تلگرام قرار می دهم.

این برگه روی مقاومت شما بر دلایل نپذیرفتن توصیه های خوب متمرکز شده است و افکار منفی شما را به چالش می کشد. مثلا یک فکر می تواند این باشد: «« من الان شرایطم مناسب نیست و حوصله ندارم »». پاسخ این است : الان که من حوصله ندارم احتیاج به حمایت دارم ، اگر این توصیه را بپذیرم از بی حوصلگی من کم می شود و حالم بهتر می شود . حتما این برگه را پر کنید و خودتان نتیجه اش را ببینید.

یاسمن رحیمی

اطلاعات تماس

تلفن کلینیک (سعادت آباد و دولت): 22683924
پیج در اینستاگرام :  academy_of_psychology_ir

ارتباط مستقیم با روانشناس